FRI FRAKT PÅ BESTÄLLNINGAR ÖVER 800 KR
Köp och leveransvillkor
Om Medgravyr (Vasaboden AB, 556138-4768)
Företaget har sitt säte i Göteborg. Företagets postadress är Norra Ågatan 10, 41664 Göteborg.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info(at)medgravyr.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finns alla uppgifter om produkter, pris, betal- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info(at)medgravyr.se
Är beställaren under 18 år skall beställningen gå via målsman. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada, polisanmäls.
Betalningsalternativ
Vi accepterar alla större betalningsmetoder.
Klarna, Paypal, Apple Pay, Google Pay, Amex, Visa, Mastercard.
Leveranssätt
Din beställning hanteras normalt inom 1-3 arbetsdagar och sedan lämnas den över till fraktbolaget som behöver någon dag på sig att leverera.
Du väljer själv det utlämningsställe som passar dig bäst. Detta görs i kassan när du slutför din beställning.
Bor du i Göteborg med omnejd finns även möjligheten att hämta ut beställningen i vår butik vardagar mellan 8 och 16. (Vasaboden AB, Norra Ågatan 10, 41664 Göteborg). Du får ett meddelande från oss när beställningen är redo att hämtas.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Orderbekräftelse
Efter genomfört köp skickas automatiskt en orderbekräftelse till den e-postadress som angetts.
Kontrollera din orderbekräftelse så att den stämmer överens med din beställning. Om något inte stämmer kontaktar du oss omgående via mail: info(at)medgravyr.se.
Ingen orderbekräftelse?
Kontrollera skräpposten så den inte hamnat där.
Maila oss info(at)medgravyr.se om du inte fått någon orderbekräftelse.
Nöjd kund policy, reklamationer och ångerrätt
Vi strävar efter att alla våra kunder ska vara nöjda med oss.
Kontakta oss om du av någon anledning inte är nöjd med din vara.
Om du vill reklamera en vara kontaktar du vår kundtjänst via mail info(at)medgravyr.se så hjälper vi dig.
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits.
Observera att produkter med personlig märkning (gravyr, brodyr, tryck), ej omfattas av ångerrätten enligt 2 kap 11§ 3p av Distans & Hemköplagen.
Se Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
För att få ångra ditt köp krävs att varan är oanvänd och att den returneras i sin originalförpackning. Det är du som kund som betalar kostnaden för returfrakt.
När vi mottagit varan kontrolleras den och därefter återbetalar vi varans värde.
Frakt- och expeditionsavgift för varan återbetalas ej. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.
Återbetalning: När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi tillbaka det belopp du betalat (exkl. frakt- och expeditionsavgift samt ev återköpsavgift). Återbetalningen sker inom 30 dagar.
För ytterligare information om distans och hemförsäljningslagen:
Konsumentverket (länk)
Svensk författningssamling på riksdagens hemsida (länk till lagen)
Ångerrätten är ej tillämplig för kunder som är företag. För företag gäller Köplagen.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar i våra produktbeskrivningar.
Transportskador och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta hos ombudet/utlämningsstället och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, kontaktar du oss så hjälper vi dig.
Om du inte hämtar ut din beställning kommer det att skickas tillbaka till Medgravyr som ”Ej uthämtat”. Detta är inte en Retur.
Vi kommer att vänta i 7 dagar på kontakt från dig som beställare för att kunna skicka din beställning till dig på nytt. Om vi inte hör av dig inom denna tid kommer vi att kassera innehållet i din beställning.
Vill du att vi skickar din beställning igen tillkommer en hanteringskostnad på 150 kr. Denna debiteras i förskott.
Produkter som är förädlade med personlig gravyr eller brodyr omfattas ej av ångerrätt eller avbeställningsrätt, och debiteras till fullo enligt Lagen om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) 4 § 1 p respektive Konsumenttjänstlagen (1985:716) 42 §
Material och design
Vi strävar alltid efter att göra gravyr och brodyr så lika visningsbilden som möjligt.
Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Medgravyr.se förbehåller sig rätten att göra mindre ändringar så att motivet alltid ser så bra ut som möjligt. Om behovet finns av större ändringar kontaktas kund innan någon ändring sker.
Tänk på att bokstäver har olika form vilket kan påverka helhetsintrycket av motivet.
Många av våra produktbilder är fotomontage och anpassningen av din produkt kan skilja något i opacitet och placering, detta är dock marginellt.
Levande material såsom trä och läder ger olika gravyr resultat varje gång och det är inget vi kan påverka.
Personuppgifter
Genom att handla hos medgravyr.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidare ger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
Medgravyr (Vasaboden AB) är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnat till oss. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: AMEX, Apple Pay, Google Pay, Klarna, Mastercard, VISA, PayPal.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL
Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder Klavyio för utskick av nyhetsbrev.
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd
Vasaboden AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, arn.se.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Denna sida uppdaterades senast 2024-12-02