Leveranstiden varierar beroende på var du bor och produkten du har beställt. Vanligtvis skickas din beställning från oss inom 2-4 arbetsdagar. Efter att paketet har lämnat vårt lager tar det normalt 1-2 dagar för DHL att leverera det till din adress.
Behöver du din beställning snabbare erbjuder vi expresshantering som tillval. Detta väljs i kassan efter att en produkt har lagts till. (om valet inte syns där är den inaktiverad pga ledigheter eller att vi har mycket hög belastning)
Expresshantering kostar fn. 175 sek (inkl moms). Vid val av expresshantering producerar vi din beställning inom 24h. Om du lägger beställningen en fredag, lördag eller söndag produceras din beställning som senast på måndagen efter.
Efter produktion hanterar DHL din beställning.
DHLs leveranstider är:
Till postnummer 10-61 och 63-82: 1-2 dagar
Till postnummer 62 och 83-96: 2 dagar
Till postnummer 97-98: 3 dagar
Du kan själv kontrollera ledtiden hos DHL på nedan länk. Ange från postnummer: 41664 till ditt postnummer.
https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/ledtider.html
Fraktkostnaden är enkel och förmånlig.
Vi tillämpar enhetsfrakt, vilket innebär att du betalar en fast fraktavgift på endast 79 kr, oavsett hur mycket eller lite du handlar för.
Om din beställning överstiger 800 kr, bjuder vi på frakten som en extra förmån för dig.
Om du har gjort en beställning men inte har mottagit en orderbekräftelse, finns det några steg du kan ta:
- Kontrollera din e-postadress: Se till att du har angett rätt och giltig e-postadress när du lade din beställning. Felaktiga e-postadresser är den vanligaste orsaken till att orderbekräftelser inte kommer fram.
- Kolla din skräppostmapp: Ibland kan e-postleverantörer placera automatiserade e-postmeddelanden, inklusive orderbekräftelser, i din skräppostmapp. Var säker på att kolla där för att se om din orderbekräftelse har hamnat där.
- Kontakta oss: Om du fortfarande inte hittar din orderbekräftelse eller om du stöter på problem, vänligen kontakta oss via e-post. Vi finns här för att hjälpa dig och se till att du får den information du behöver angående din beställning.
Om din beställning av någon anledning har gått i retur till oss skickas ett mail ut till den e-postadress du angav när du gjorde beställningen. Mailet innehåller all information du behöver för att få din försändelse skickad till dig igen.
Skulle du, av någon anledning, inte ha fått detta mail så ser du informationen i mejlet nedan:
Hej!Din order Mxxxxxx har kommit i retur till oss då den inte hämtats ut från Service point.Vill du att vi skickar din beställning igen tillkommer en kostnad på 150 SEK för frakt och hantering, denna kostnad debiteras i förskott.Meddela oss inom sju (7) dagar från dagens datum om du vill att vi skickar beställningen igen. Din beställning kommer att kasseras om 8 dagar.Produkter som är förädlade med personlig gravyr eller brodyr omfattas ej av ångerrätt eller avbeställningsrätt, och debiteras till fullo enligt Lagen om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) 4 § 1 p respektive Konsumenttjänstlagen (1985:716) 42 §
Varför kostar det 150kr att få försändelsen utskickad igen?
DHL debiterar oss för en frakt från serviceombud tillbaka till oss samt en frakt från oss tillbaka till dhl service point. Vi lägger också tid på ärendet. 150 SEK täcker inte kostnaderna för frakterna men vi vill inte vara giriga mot våra kunder.
Se din orderstatus här
Så fort din beställning kommit in i vårt system skickas ett bekräftelsemail till din epost.
När din beställning har lämnat vårt lager får du ett mail med sändningsnummer och en länk till DHLs hemsida där du kan spåra ditt paket.
Var alltid noga med att kontrollera att du anger din korrekta e-postadress när du lägger din beställning. En felaktig epostadress är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse.
Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Har du fortfarande problem med att hitta din orderbekräftelse vänligen hör av dig till oss.
Vi tillhandahåller Klarna som vår betallösning. De erbjuder fakturabetalning, delbetalning, direktbetalning via bank och Klarna samt kortbetalning.
Skulle ni inte få upp faktura eller delbetalning som alternativ så är det Klarnas kreditsystem som bestämmer det.
Du kan kontakta Klarna direkt när det gäller frågor om detta eftersom det är något som vi inte kan påverka.
Ett samtal till dem kan även klargöra vissa frågetecken så att Klarna ändrar i sitt system och tillåter er att handla mot faktura.
Kontakta Klarna på info@klarna.se eller 08-120 120 10.
Du kan också välja att betala med Amex, Apple pay, Google Pay, Shopify Pay, Mastercard och Visa
Fakturor från Klarna skickas ut till den mail du använde när du gjorde din beställning.
Kontrollera spam/skräppost så den inte hamnat där.
Klarna har också en app för sina betalningar. Du hittar den i App market eller Google play store. Betalningar är mycket enkelt att hantera med appen.
Ja, när din beställning paketerats och skannats skickas en leveransbekräftelse till den mailadress du uppgav vid beställning.
Mailet innehåller en klickbar länk som tar dig till DHL's spårningssida.
Absolut!
Ange bara mottagaradressen i kassan. Var noga med att ange korrekt telefonnummer till mottagaren så denne får avisering när paket finns att hämta hos ombud.
Om du fått en felaktig eller trasig vara bör du göra en reklamation.
Maila oss på info(at)medgravyr.se.
Mailet ska innehåller ditt ordernummer samt en tydlig beskrivning av ditt ärende.
Bifoga gärna foto eller film på den felaktiga produkten som också visar felet.